Sunday, August 10, 2014

Full moon: A Friend Told Me

-

--------Una amiga me contó


Una amiga me contó
que cuando de niña
en noches de luna llena
le pedía al papá que la levantara
alto para que pudiera besar a la luna.
Ay, la luna estaba demasiada lejana,
demasiada más allá del alcance
de los labios, los brazos extendidos
de una niña.

Tal vez sería menos mal;
el beso de una querida tan fría
se dice volver a uno loco.





----------------------------© Rafael Jesús González 2014









----------A Friend Told Me


A friend told me
that when she was a little girl
on nights of the full moon
she would ask her father to lift her
high so that she could kiss the moon.
Alas, the moon was too far away,
too out of reach
of the proffered lips,
outstretched arms
of a child.

Perhaps it was just as well;
the kiss of such a cold mistress
is said to drive one mad.






-----------------------------© Rafael Jesús González 2014


-
-

No comments: